Catalogue des films de « Guy Milliard »
9 films |
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué, Distributeur | Suisse | 2009
The film follows the footsteps of painter Georges de Sonneville in Bordeaux, whose work—like that of the director—evolves between banality and universality.
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué, Distributeur | Suisse | 2006
Éloge du grand ensemble locatif de la Levratte, situé à Nyon, près de Genève, dont les habitants sont très satisfaits ; appartements spacieux et modulables, espaces verts généreux, absence d'autos dans l'enceinte, bon rapport...
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué, Distributeur | Suisse | 2005
L'auteur se filme le jour où il va passer un scanner et une scintigraphie dans un hôpital du fait d'une résurgence d'un cancer.
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué, Distributeur | Suisse | 1997
During the winter 91-92, Guy Milliard films his family life. Six years later, he shows the film to his adolescent sons, giving rise to a scathing epilogue.
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué | Suisse | 1994
Born in 1905, Germaine Tournier, known as "Mainou", is what you might call the notorious old lady of the theatre and cinema in the French speaking part of Switzerland. The film follows the traces of this enthusiast and supports her most sincere...
Auteur-Réalisateur | France | 1991
Georges Haldas, écrivain suisse, s'entretient avec son ami, écrivain et critique littéraire, Jean Vuilleumier, dans un café de Genève où il aime, pendant une partie de la journée, venir écrire, recevoir ses appels téléphoniques,...
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué, Distributeur | Suisse | 1990
A many-layered video journal pays tribute to the banalities of ever yday life: an intimate family film that is also a window to the world.
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué, Distributeur | Suisse | 1983
Between the father’s and the son’s images, between the wise and the popular, Guy Milliard’s autobiographical quest begins and develops.
Auteur-Réalisateur, Producteur délégué, Distributeur | Suisse | 1974
The day itself is dark, but it throws some light on a pioneering time in video, and raises questions about the dif ficulty for images to speak and show.